tirsdag den 24. april 2012

Mangosalat med mere

I dag var dagen, hvor gemalen skulle på arbejde igen. Brasilien og den blå hylde kaldte ikke særligt stærkt på ham, men vi fik da sendt ham afsted. 
Da jeg alligevel var i Odense benyttede jeg lejligheden til at få fyldt hylderne op med ting og sager fra Bazaren. Jeg elsker at gå og finde spændende ting i de dejlige butikker. Og ikke mindst dejlige frugter og grøntsager henne hos Amer. Han har altid så mange forskellige ting, og en god sludder og en spændende opskrift kan man også få med i købet. I dag havde han friske lækre mangoer. Ikke for bløde, men lige passende til denne dejlige friske salat.
Det er bare et par mangoer der er skåret i tern, frisk hakket chili og masser af koriander. Dressingen er en blanding af limesaft og lidt rørsukker. Det smager skønt til asiatisk mad, men er også helt fint til en delle eller kotelet og helt fantastisk til et stykke fisk. 
Ih hvor er det dejligt at have fået sit køkken tilbage. Jeg har sådan savnet bare at kunne gå i gang med at lave et eller andet lækkert når jeg lige havde lyst. Men nu er her fint igen, og så blev salaten lavet med det samme. Så kan den stå og trække lidt inden vi spiser den, og den kan også godt holde til en overnatning i køleskabet. 

2 kommentarer:

  1. Dejlig lækker salat :) lige min slags.... Og stort tillykke med det "nye" køkken. Skrev til Per jeg glæder mig til at bælle rødvin der, men det valgte han ikke at kommentere ;)

    SvarSlet
  2. Det første Per sagde da du sms´ede i dag var: planlægger I nu noget igen, når jeg ikke er hjemme? Han lød småfornærmet bare ved tanken. :oD

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.