onsdag den 31. oktober 2012

Familiehygge og aleneskovtur.

 Her sidder de langhårede drenge med smukke lille Amelia. Asbjørn har altid elsket små børn, og håndterer dem forbløffende naturligt for en stor teenagedreng. Harald er til gengæld ikke særlig tryg ved situationen, hvilket måske også kan se i hans blik. Ingen tvivl om at de begge er glade for deres lille niece, og Harald skal nok komme efter det. Her er der helt sikkert tale om "øvelse gør mester".
 Der er jo ingen tvivl om at jeg sidder foran skærmen, når brødrene Prices programmer sendes. Men jeg har fået en opmærksom lille medkigger. Seuss sidder mageligt i Le Creuset-skålen og beundrer brødrenes håndtering af råt oksekød. Lige noget for en lille mis. Shakespeare er vist mere oplagt til en lille lur. Han har ikke fattet fjernsynets velsignelser.
 Svampe er smukke. De findes i næsten alle farver. Se bare her. Det er absolut ikke spiselige eksemplarer der er taget billeder af, men man må da beundre Moder Naturs opfindsomhed og farveglæde her i Oktober.


 Jeg var taget på skovtur helt alene i Svanninge Bakker. Det var vindstille og utroligt smukt. Jeg er helt vild med oktobers farver og stemning. (November er en helt anden sag.) Lige pludselig befandt jeg mig i et bladfald. Med jævne mellemrum besluttede et af de store træer at det var på tide at ryste nogle gamle blade af. Træet ved siden af skete der ikke noget med, men så rystede et andet træ sig. Det var lidt mærkeligt og meget stemningsfuldt, som om de gamle skovens kæmper havde deres eget mønster og personlighed.
 Og skovbunden var et syn helt for sig selv. Her er det de gule farver der dominerer.
På "syng dansk-dagen" har den lokale skole en tradition for at alle eleverne synger foran byens butikker. Det er enormt hyggeligt og en fin oplevelse. Især fordi det er så sjovt at kigge på de helt små børn. De bliver så let distraheret af lærerens trommen, eller f.eks min  fod der vipper i takt, og det er jo svært at huske teksterne til alle sangene når man ikke kan læse endnu. Jeg kan kun opfordre til at alle støtter op om deres lokale folkeskoler. De gør så meget for sammenholdet i vores lokalområder.

1 kommentar:

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.