onsdag den 11. september 2013

Orden i krydderierne!

Endelig fik jeg taget mig sammen. Jeg køber krydderier og andet mad-hejs som andre køber nyt tøj og nye sko, så efterhånden havde jeg et uoverskueligt lager af hele og åbnede poser med diverse krydderier. Ikke noget der ikke bliver brugt med jævne mellemrum, men der var ikke hverken hoved eller hale i rodet længere.
Skuffen under komfuret med de mest brugte ting. Og ja, der ER ryddet op. Så kan I selv forestille jer hvordan der så ud før...
I den nederste skuffe i "krydderiskabet" blev der sat store glas med ting jeg har meget af og fylder meget. Det er gamle honningglas. Jeg har jo selv bier og laver honning, men glassene må ikke genbruges til honning. Men de er da for fine at smide ud. (Ja, jeg er jyde og kan være belastet både genetisk og geografisk af den nærighed der deraf kommer...) Desuden er de både praktiske og billige. De koster kun 6 kroner stykket, og købes hvor jeg alligevel handler mine "bi-ting". 

 Den midterste skuffe til de lidt mindre ting. Jeg var et smut i IKEA for at handle ting til badeværelset med gemalen, men jeg fandt også de her små fine krydderiglas. Så er der også styr på den skuffe. Så var der kun en enkelt lille kasse tilbage med overskudskrydderier. Ting der ikke var plads til i glassene, men som stadig var i lukkede poser. De er gemt i et skab i bryggerset, så jeg kan fylde glassene op, når det begynder at svinde i dem.
 Den øverste skuffe er reserveret til alle de småting som ikke kan spises, men som alligevel på en eller anden måde havner i køkkenet. Loppemiddel til kattene, batterier, kuglepenne og andre småting. Den er ikke ryddet op (endnu) og er absolut ikke foto-egnet.
 Dagens høst i drivhuset. Jeg overvejer at lave tomat-tærte til aftensmad... Eller måske en tomatsalat med et stykke kød der er vendt på grillpanden... Noget med tomater bliver det helt sikkert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.