søndag den 16. december 2012

Julegodter

Uha der er så mange ting man skal nå inden jul. I dag stod i konfektens tegn. Hele køkkenet var fyldt op med marcipan, nougat, chokolade og mange andre gode ting.
 Heldigvis var der hjælp at hente fra de langhårede drenge. Asbjørn triller marcipan-kugler med nougat i. Harald tager sig af marcipankugler med syltet appelsinskal og marcipankugler med tørrede kirsebær inden i.
 Appelsinkuglerne blev dyppet i mørk chokolade og pyntet med endnu et lille stykke appelsinskal. Nougatkuglerne blev dyppet i lys chokolade og fik et lille drys mørk chokolade på toppen.
 Honningkagerne blev penslet med mørk chokolade og pyntet lidt med hvid chokolade.
Kirsebærkuglerne blev dyppet i hvid chokolade og drysset med lidt blå sukkerknas. Nu står det hele og tørrer inden det skal puttes i kasser og æsker og fortæres til jul.

Ind imellem nåede jeg også lige at koge en hønsekødssuppe, for jeg har lovet at tage hønse-salat med til årets familiejulefrokost. Den holder vi som et sammenskudsgilde hvor alle tager lidt lækkert med. I aften kan jeg pille kødet af fuglene. Suppen kan komme i fryseren til en anden god gang, og kødet kan også fryses ned og er lige til at tage op og bruge til hønsesalaten når den tid kommer. 
Jeg tror jeg kommer til at drømme sære drømme om marcipan og chokoladeovertræk krydret med duften af hønsekødssuppe.  Sært  men også meget hyggeligt og trygt.

2 kommentarer:

  1. Tror også jeg kommer til at drømme om konfekt,har ellers bestemt,at når jeg ikke må få det,så skal de andre heller ikke have noget, uden at de selv laver det,og der er risikoen minimal,men lækker ser den ud jeres julekonfekt.

    SvarSlet
  2. Husk nu at det ikke er det man spiser mellem jul og nytår man bliver tyk af.
    Det er det mellem nytår og jul!

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.