søndag den 2. december 2012

Hvordan pynter I op til jul?

Jeg er ikke så meget for at pynte hele hjemmet op til jul, men der er et par sikre gengangere hvert år.
 I et af stuens vinduer har jeg et julelandskab. Ikke noget med vat og spejl-søer, men  huse og kirker, hvor der om aftenen tændes op med fyrfadslys i alle husene. Det er rigtig hyggeligt. Jeg bliver aldrig så farve-koordineret at jeg kan nøjes med at holde mig til en farve eller stilart. Og til de andre hønsetosser. Ja, det er måsen af en barnevelderhane man kan se gennem ruden. 
 På kaminhylden står drengenes adventsgaver og venter på at blive pakket op. Det er altid dejligt med noget at gå og glæde sig til
 I et hjørne af stuen er den gamle lænestol reserveret de allerede indkøbte gaver. Stakken når vist at blive noget højere inden juleaften. Den fine broderede pude er en jeg syede for et par år siden i et anfald af momentan sindsyge. Korssting er fint, men hvor tager det lang tid. Det er nok mit første og sidste forsøg i den genre.
 I går aftes var drengene og jeg babysittere for lille Amelia. Det meste af tiden hyggede vi os alle fint. De unge mennesker (alle 3) så fjernsyn og puttede i kæmpesofaen. 
Hun er en glad lille pige, men det der med at blive lagt i seng af andre end mor, var hun ikke helt tilfreds med. Men jeg kan da billed-dokumentere at hun havde det fint det meste af aftenen. Og den unge moder fik lidt ude-tid, og det kan man da godt unde hende. Vi står i hvert tilfælde til rådighed en anden gang, hvis hun tør lade os overtage tjansen igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.