lørdag den 22. december 2012

Amelia på besøg, og årets julepynt.

I dag var den sidste travle dag før jul. Det sidste skulle handles ind, jeg skulle køre lidt taxakørsel for genboens datter, og så skulle vi i skoven og hente juletræ. Og så ringede Tatiana lige at hun ville pakke Amelia og køre ud til os. Så måtte jeg skynde mig hjem og komme i gang i køkkenet, så jeg kunne være klar til at underholde gæsterne. 
 Jeg kogte rødkål og æblepeberrod til julemiddagen. Amelia fik æblegrød for første gang, og det smagte vist udmærket. Resten af æblemosen blev sødet med honning, fik en lille sjat cidereddike for syrens skyld, og så et ordentligt skud peberrod. Det smager skønt til julemiddagen, og er med til at tage toppen af den fede mad.
 Er der noget mere lækkert end at hilse på kattevennerne. Blå og Amelia kommer fint ud af det sammen.
 Seuss mente vist at den unge dame ikke var blevet vasket grundigt nok hjemmefra.
 Træet blev hentet ind i stuen og pyntet fint op. Vi er ikke særligt stilige,men jeg har en masse fint glaspynt som jeg finder frem hvert år. Det meste er købt i museumsbutikker, er gaver eller købt i almindelige butikker, men ligner gammel julepynt. 
 Er den ikke fin?
 Og Skt. Nicolaus er også inviteret med til fest.
 Et år købte jeg et par  kæmpestore glaskugler i en pop-up-shop, hvor man kunne få skrevet navne på kuglerne. Jeg købte en til hver af de langhårede drenge, men Asbjørns er desværre gået i stykker.
 Han og Tatiana har dog hver sådan en kugle som de har fået af deres farmor.
 Hun lavede den her til Harald et par år efter han blev født.
Vi har ikke en stjerne i toppen af træet, men en gammeldags top. Det forpligter altså at bo med bindingsværk og stråtag! Tingene skal passe sammen.

2 kommentarer:

  1. Dejlige billeder af den lille med katte og juleri.

    SvarSlet
  2. Det ser rigtigt hyggeligt ud alt sammen.
    Går og savner jer alle og det hele herude på den blå hylde.

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.