fredag den 12. juli 2013

Fruen har fået nyt legetøj.

Pakkeposten har afleveret fruens nye legetøj. Helt som bestilt, og hurtigt leveret fra TBS Grillshop, ankom den fine nye røgeovn til Ruevej. Så var det bare at fatte stjerneskruetrækkeren og få dyret samlet. Og her står den så. En spritny Borniak UW-150 røgeovn med blæser, koldrøgningsadapter og 5 riste. 
 Fruen af Ruevej er både glad og stolt. Den virker! Det bliver fejret med et køligt glad hvidvin.
 Inden jeg startede med at samle og varme røgeovnen igennem før der kom madvarer i den, var der selvfølgelig gjort klar til den første røgning. Der blev saltet og tørret et par store ørreder.
 Så er der serveret. Friskrøgede lune ørreder.
 Datteren og svigersønnen var på besøg, så vi fik også lige lidt godt før ørrederne var klare. En gang hummer med krydderurtesmør blev smidt på grillen i et par minutter. Uha det var godt.
 Og hjemmelavet hvidløgsmayo til. Bemærk hvor gul den er. Det er æggene der gør det. Den slags kan man ikke lave med købeæg!
 Der hapses lidt af hvert. Det kan godt være terrassen ligner en byggeplads (hvad den også er), men det er stadig sommer og dejligt i Danmark.
Nyopgravede kartofler med skyr-dild-dressing, fennikelsalat, pil-selv-rejer, hvidløgsmayo, friskrøget ørred og grillet hummer. Og så lige en lille øl eller et glas vin. Jeg elsker at hygge om mine gæster og min sømand. Især fordi de elsker at blive forkælet med lækker mad.

4 kommentarer:

  1. Ja jeg må sige at jeg var liiiiiige ved at blive stresset da røgovnen kom, men Fruen af Ruevej skred selv til handling.
    Det var kun en ledning til strømme jeg skulle finde.
    Jeg havde jo lige et projekt med det der badeværelse der skulle gå op i en højere enhed.
    Det gjorde det så også, alt sammen.
    Hummeren var god, og det var rejerne, det varme brød og den hjemme gjorte majo også, men for hulen da hvor smagte den røgede ørred godt, de var alle pengene værd.
    Super stykke legetøj Fruen har investeret i.

    SvarSlet
  2. Hejsa, jeg har lige købt den samme ovn, og kunne rigtig godt tænke mig at ringe og snakke med dig vedr. ovnen kunne det være muligt??
    Venlig hilsen Jonas

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Hej Ruevej. Jeg overvejer kraftigt og købe en rygeovn som din. Er det muligt og få en lille sludder med dig, ang erfaringer.
    Kontakt 22184641 eller mail: spar645@gmail.com.
    Hilsen Spar

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.