søndag den 25. marts 2012

Blomkålsmos??? Kan man spise det når man er kommet over ble-stadiet?

Min kære kusine har ofte skrevet om blomkålsmos. Jeg har haft min tvivl om rettens egnethed til voksne mennesker, men afprøves skulle det da. I dag skulle forsøget så stå, og sikke en succes. Altså hos de 3 voksne. Ungerne har måske stadig, trods en alder på henholdsvis 16 og 11, tiden med mos og mos og atter mos i for klar erindring, så der var succesen mindre. Det kunne spises, men det varer vist længe før det bliver et hit.
Men jeg tror helt ærligt ikke de slipper, for jeg var ret begejstret.
Til 5 personer kogte jeg et blomkål, delt i små buketter. Da buketterne var møre hældte jeg vandet fra, og gav blomkålet en omgang med stavblenderen. Så tilsatte jeg en stor skefuld økologisk creme fraiche og smagte til med salt og peber. Utroligt nemt, og lækkert. Gryden blev nærmest slikket ren.
Tilbehøret til den lækre mos var bare en salat med tomater, agurker, røde peberfrugter og rødløg i små tern, og så smagt til salt, hjemmelavet chili-olie og sherryeddike, og så en dejlig kotelet der bare fik en hurtig tur på panden.
Meget nem og meget hurtig aftensmad til en dag, hvor vi allesammen hellere ville være ude i solen end inde i køkkenet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.