lørdag den 17. marts 2012

Æg æg æg...

Hønsene er som før berettet gået i totalt selvsving. Vi får så mange æg, at jeg nærmest går i panik, for hvad skal man dog bruge dem til? Min søde kokkeven kom på besøg weekenden over, og i går aftes lagde vi planer for et overdådigt æggeorgie.
Planerne blev nok lidt vidtløftige på grund af et anseeligt rødvinsindtag. Men vi gik friske i gang her over middag. (Jeg havde desværre lige en begravelse jeg skulle til i formiddags).
Ungerne blev trakteret med scrambled eggs til morgenmad. Det blev 6 æg.
Så lavede kokken Gateau Marcel. En chokoladekage med chokolademousse ovenpå. 14 æg.
Jeg lavede æggesalat til de kommende dages madpakker og frokoster. 16 æg.
Så rørte jeg også lige noget mayonaisse til æggesalaten og til aftenens Vitello Tonato. 3 æg.
Blev enig med mig selv om at i morgen skal vi have briocher til morgenmad. Det blev til 8 æg.
Imens rørte kokken dej sammen til lagkagebunde. 10 æg.
I alt har dagens anstrengelser altså resulteret i at vi har brugt 57 æg!!!
Men jeg har bare stadig 120 æg stående. Vi går i totalt kolesterolchok inden foråret er omme. Og desuden bliver vi så tykke at vi kan trille i skole og på arbejde. Men vi har det sjovt imens.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.