tirsdag den 26. marts 2013

Bacon, motorcykel og høns... en dag med lidt af hvert på programmet.

I morges fik jeg tændt op i røgeovnen. Der blev hængt 3 ribbensstege ned i den, og om et par dage er der bacon til folket. Eller noget der ligner. Godt skal det nok blive.
 Det er i dette lille apparat at miraklerne sker. Saltet kød bliver pludselig til det lækreste hjemmelavede røgede kød. Når jeg bliver rigtig voksen, så vil jeg også have en stor røgeovn, men kommer tid kommer råd. Lige nu synes jeg det er helt fantastisk sjovt at eksperimentere med hvad jeg egentlig kan lave i den lille teleskoprøgeovn. Udendørstemperaturen har faktisk meget at sige for resultatet. 

De store drenge er i gang med at finde ud af hvad der gik galt med den gamle veteranmotorcykel. Motoren stod af den anden dag, så årets første tur i sidevognen må desværre udsættes på ubestemt tid. Men de skal nok finde ud af det. De nyder deres hyggestunder med fingrene smurt ind i olie og en kold øl i nærheden. 
 For en uges tid siden flyttede jeg den nyindkøbte frk. Blå fra landhønsene og ind til barnevelderne. Det virkede ikke til at hun faldt til hos landhønsene. Efter nogle dage virker det til at hun er godt integreret i den nye flok. Her står hun og kigger beundrende på hanefar der baske med vingerne og fortæller røverhistorie til flokken af tøser. Nu håber jeg bare at jeg snart får det første blå æg fra hende, men hun er stadig ikke rigtig rød i kammen, så det varer nok lidt endnu. 
 Jeg har mine høns ude i haven på skift. I dag var det landhønsene der var på tur. De nyder at komme ud og strække benene og skrabe i jorden. Et af favoritstederne er lang hækken og under foderhusene.
Må jeres påskeferie også blive fuld af dejlige gøremål og høj klar himmel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.