søndag den 9. juni 2013

Lille Malunds Have

Mine svigerforældre havde ringet og spurgt os om vi ville mødes med dem på en have-tur. Ved Klovborg i Jylland ligger Lille Malunds Have, hvor de havde været sidste år. Manden og jeg ville gerne med. Vi kan rigtig godt lide at tage på sådan en dagsudflugt til en spændende have. Den ældste af de langhårede læser til eksamen, så han fik lov til at slippe, men den yngste blev tvunget med. Det tyngede ham heldigvis ikke at blive tvunget væk fra computeren en hel søndag. Han er nu så nem. 
 Man bliver budt smukt velkommen.
 King of the Hill!
 Det smukkeste moderne springvand jeg nogensinde har set. Desværre koster sådan et springvandstræ 56.000 kr. Det må vist desværre vente til jeg vinder i lotto. Men så skal jeg vist til at spille lidt mere for at have en chance...
 
 Det dejligste selskab. Svigermor og svigerfar, gemalen og den yngste af de langhårede.
 Det var lige tidligt nok til at se pæoner, men denne smukke træpæon varsprunget ud, og den kunne jeg ikke stå for. Jeg kom endda til at købe en med hjem.
 Madpakker i det grønne. Så bliver livet ikke meget bedre.
 Svigermor og jeg savnede at der blev serveret kølig hvidvin på hyggepladsen.
Tibets blå valmue. Det er den smukkeste blå farve på nogen blomst, men den er desværre lidt besværlig at dyrke. Men måske skulle jeg prøve igen. Man bliver da noget så fristet når man ser den i fuldt flor.
 Min lille kærlige dreng er efterhånden vokset mig over hovedet. Heldigvis er han ikke blevet så meget teenager endnu, at han ikke gider kramme og holde sin mor i hånden. Jeg nyder det så længe det varer. Jeg  benyttede også dagen til at fremvise Nordeuropas blegeste ben.
 Rhodondendron med blomster så store som kålhoveder. Hvem er den smukkeste blomst? Sønnike eller rhodondendronen.
Vi var heldige at ramme rent på rhodondendronsæsonen. Der var store og små, i alle farver og afskygninger. Man kunne gå under rhodondendrontræer så store som et normalt æbletræ. Det var en fyrig og farverig fest at se på.

Da vi kom udmattede hjem trakterede jeg med aspargestærte med bacontern og capresesalat. Nemt hurtigt og lækkert. Æggene og aspargesene har jeg jo friske fra haven, og de indkøbte basilikumplanter skal ud og nyde sommeren i drivhuset. 
Jeg håber I har haft en lige så fornøjelig søndag som jeg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.