tirsdag den 4. juni 2013

Lovlige æg.

HVAD SIGER DU? ER MINE ÆG NU LOVLIGE? 
 Ja, i dag er en glædens dag i hønsegården. Alle mine hønsedamer lægger nu æg som det er lovligt at forære væk eller sælge. Vores æggeaktion virkede, ministeren lyttede, og demokratiet virkede. Jeg må stadig ikke sætte et skilt op ved vejen for at reklamere for mine æg, men hvis du kender mig eller andre der har høns, må du banke på døren og spørge efter om du må købe æg. Og tænk dig. Det må du. Frie høns der sover i kvædetræer eller hvor de nu har lyst, spiser grønt og løber rundt i hele haven er ikke længere farlige for forbrugerne.
 Manden i huset arbejder videre. I dag har vi indviet det nye transportable toilet. Det står midt på gårdspladsen, og det er så der man skal ud og forsørge sit nattetisseri m.m. i den nærmeste fremtid.
For badeværelset er næsten helt demonteret. I dag røg toilettet ud og i gulvet er gulvvarmerørene blotlagt efter timevis med opbankning af betongulv. Det mystiske er, at gulvvarmerørene var isolerede. Det er da ikke særligt befordrende for gulvvarmen... Nå, heldigvis er min maskinmester bedre begavet, så når det bliver lavet om, så bliver alt lavet helt perfekt og efter gældende forskrifter, men med respekt for det gamle hus. Det bliver så fint. Engang.

4 kommentarer:

  1. Du kan da altid takke ministeren for at HUN har gjort det lovligt at sælge æg fra havehøns.
    Det kan jo gøres lidt "synligt" for at vise taknemmelighed :-)

    SvarSlet
  2. Jeg har takket mine med-ægtivister og de medier jeg har været i kontakt med. Jeg tror det er den massive dækning af vores aktion, der fik ministeren til at flytte sig. Men jeg er ikke utaknemmelig, så tak til fru Gjerskov også.

    SvarSlet
  3. Synes hellere du skulle takke hende på et skilt ude ved vejen :-)det er jo ikke sikkert hun læser din blog.
    Så ved "hønseintreserede"at du måske har et æg i overskud. :-)

    SvarSlet
  4. God idé Todda. Det skal jeg da overveje.

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.