tirsdag den 2. juli 2013

Hyldesaft og fiskemiddag.

Så blev der tappet hyldesaft på flasker. Vi blander det med danskvand fra soda-streameren. Hjemmelavet sodavand er meget populært her i huset, og bliver lavet med alle mulige slags hjemmelavet saft.
 I fredags havde vi gæster til middag. De spiser ikke kød, men gerne fisk og skaldyr, så jeg måtte en tur til fiskehandleren. Til forret lavede jeg pil-selv-rejer med hjemmelavet hvidløgs-mayonnaise og friskbagte flutes. Halvdelen af rejerene røgede jeg i weberen. Så var der lidt forskellige smage at hygge sig med under pilleriet. Til venstre almindelige rejer og til højre de røgede. De havde ikke taget så meget farve, men smagen fejlede ikke noget.
 Til hovedret fik vi muslingesuppe med et stykke dampet brosmefilet i hver portion. Suppen har jeg ikke billeder af, for vi hyggede os sådan med gæsterne, at jeg helt glemte at fotografere. Det er jo en kompliment til selskabet, så jeg håber det er tilgivet. Brosmefiletterne blev smurt ind i lidt olivenolie og fik et lille drys salt og lidt snittet chili fra drivhuset. Damp-dimsen blev bare stillet oven på en wok med lidt kogende vand i i 5-10 minutter til filetterne var faste og fine. De blev lagt ned i bunden af de dybe tallerkener, og så kunne folk selv øse suppe ovenpå. 
 I weekenden har vi passet barnebarnet. Hun fik en vaffelis for første gang. Jeg tror ikke det bliver sidste gang! Skal vi ikke bare konkludere, at det var godt at barnet var iført det rene ingenting, for der var is ud over det hele. Og INGEN skulle tage den fra hende. 
Jeg har også endelig fået hentet honning, og det ser fint ud. Snart skal det tappes på glas, men først skal det røres. Sømanden kæmper videre med badeværelset. Der er mange overraskelser gemt i sådan et gammelt hus, og der er fundet en del ting på badeværelset, der gør at projektet tager meget længere tid end forventet. Men det går fremad. Og der er altid noget at tage sig til her i det lille hus på landet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.