torsdag den 7. februar 2013

Frugt- og grønt-himlen på Fyn.

Kender I den der Britney Spears sang hvor hun synger "Ups, I did it again"? Sangen handler om noget helt andet, men når det kommer til Bazar Fyns grønt-afdeling, så er det den sang der kører rundt i hovedet på mig hver gang jeg forlader stedet.
 Citrusfrugter, meloner, granatæbler og mangoer stråler om kap i store bunker.
 Fantastiske peberfrugter i alle mulige former og farver og styrker.
 Courgetter, auberginer, bønner, salater, fennikel m.m. Så mange ting at vælge imellem at jeg næsten overvejer at blive vegetar. Men det bliver heldigvis kun ved tanken.
 Frisk koriander, mynte, persille og andre krydderurter i store bundter. Forestil jer lige at stikke næsen ned i det duft-orgie.
Jeps det er helt klart en "ups, I did it again"... Egentlig var jeg bare inde for at aflevere et par glas pomeransmarmelade til Amer, men jeg endte med at købe ind til radicchio-risotto, brede bønner i tomatsovs, mangosalat, stegte auberginer, bagte græskar med chili og og og. Hjælp. Det må være en sygdom. Jeg kan ikke gøre for det. Jeg bliver overvældet af alle farverne, duftene og formene og den rene og skære overdådighed der findes samlet på et sted, og minder om skøn mad og billeder i kogebøger får mit mundvand til at løbe og dankortet til at gløde.

2 kommentarer:

  1. Har fået nys om at nogen ikke kan skrive her, så dette er bare en test.

    SvarSlet
  2. lækkert sted I har der til indkøb.

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.