lørdag den 23. februar 2013

Lange hvide striksokker.

Det er altså skønt med nogle gode lange sokker/strømper når det er koldt udenfor. Jeg kan godt lide at gå i kjole og nederdel, men det kan altså være en kold fornøjelse i vinterhalvåret, selvom man har strømpebukser af bomuld på. Derfor er jeg begyndt at strikke forskellige lange strømper. Ellers er jeg mest til ankelsokker som jeg også strikker i hobetal.
 Seneste kreation er et par lange råhvide strømper. De har et fint mønster i toppen, men er ellers helt enkle.

Detaljen sidder på bagsiden. Jeg kom til at tænke på gamle tiders silkestrømper med søm bagpå, og har prøvet at konstruere noget lignende. Det er bare svært at på dem til at sidde lige. Men det problem havde man vist også i "de gode gamle dage". Og når man så ikke lige får trukket strømperne lige langt op, så ser det heller ikke helt smart ud... Men bær over med mig. De ER faktisk lige lange de fine strømper. Det er bare mig der er en sjuske med at få taget dem ordentligt på. Og jeg tvivler på at jeg får den yngste af de langhårede drenge til at kravle rundt på gulvet en gang til for at tage billeder af mors ben. (Kunne næsten høre ham tænke at jeg var en total-tosse).
Egentlig er jeg i gang med et noget mere kompliceret strikkeprojekt, men det gør så at jeg slapper af med at få færdiggjort nogle af de nemmere ting ind imellem. Ting man ikke skal tænke over når man stikker det. Jeg kalder det "fjernsynsstrik". Noget jeg kan se en film til, og på den måde blev jeg også endelig færdig med de lange hvide. 
Det komplicerede projekt er en cardigan i 7 forskellige farver. Jeg hader at strikke mønsterstrik på lige pind, fordi det tager så lang tid når man skal strikke vrangsiden. Absolut dårligt fjernsynsstrikketøj. Men den skal nok blive flot når jeg engang bliver færdig. 

2 kommentarer:

  1. Flotte strikkerier du har gang i, jeg er vild med "Hønsestrik" også, og er slet ikke misundelig :0) på dine "fede" fine strømper !
    Fortsat god Søndag :0)
    På hønseforum Øster - og ellers Hjørdis !
    Kram :0)

    SvarSlet
  2. Jeg er også vild med hønsestrik, men det er godt nok nemmere når det er på rundpind....

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.