tirsdag den 16. april 2013

Den første dag i haven i år.

Jeg går stærkt ind for børnearbejde... altså når det kommer til mine egne børn. Derfor blev den lock-out-ramte yngstesøn sendt i meningsfyldt arbejde i haven. Computeren kunne vist også godt trænge til et pusterum. Han fik ryddet op i højbedene, og det var også tiltrængt.
 Imens fik jeg kigget til bierne. Der var liv i begge stader, men jeg syntes ikke jeg kunne se meget yngel. Nu må vi se hvad der sker når det bliver varmere i vejret. Ellers skal der jo indkøbes nye dronninger. Men det har jo været et meget koldt forår, så måske er de bare ikke kommet i gang endnu. Det er godt nok svært at være nybegynder, når det kommer til bier. Meget kan man læse sig til, men andet kommer an på erfaring. Og erfaring har jeg altså ikke meget af. Så er det godt nok nemmere med hønsene! Der er ved at klække et nyt hold kyllinger i maskinen, og ude i haven tuller hønsene lykkelige rundt og nyder at få sol på ryggen. Dem har jeg da (nogenlunde) styr på hvordan jeg skal behandle for at de skal give æg og kyllinger og blive til dejlig mad.
Aftensmaden er der sørget for. Sådan en pulled pork holder længe. Det er dejligt med noget nemt efter en hård dag i haven. Flutes, salat og gris. Dejligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.