onsdag den 10. april 2013

Erstatningsstrik...

Jeg har gang i et par strikkeprojekter. Begge på pind 3½. Og hvad sker der så? Netop hvor både trøjen og kjolen nærmer sig slutningen, så stikker jeg hul i min højre pegefinger med strikkepinden. Lige ned igennem den hårde "strikkehud" på fingeren. Og lige meget hvor meget jeg plastrer ind, så finder de forbistrede strikkepinde lige ned i det samme hul i fingeren igen og igen. Og det gør så ondt, at jeg hænger helt oppe under lysekronen når det sker.
 Efter at have hæklet et halstørklæde i fødselsdagsgave til min kollega for at aflaste fingeren prøvede jeg med 3½-pindene igen, men efter få minutter fik jeg prikket hul igen. Øv altså. Jeg måtte på garnlageret og finde på noget andet. Jeg fandt det fineste turkise kid-mohair-garn, men det er jo tyndt som sytråd, så for at slippe for at bøvle med endnu tyndere pinde, måtte jeg snige mig ud og købe noget lækkert alpaka-uld, som går fint i farven med mohairen. 
 Nu satser jeg jo på at der ikke går alt for lang tid inden strikke-fingeren er i orden igen, så det skulle ikke være et alt for stort projekt. Valget faldt på at lave et lækkert og superblødt halstørklæde med det fineste bladmønster. Det bliver bare SÅ lækkert. Og bedst af alt, så strikker jeg det på pind 6. De kan helt sikkert ikke lave nogen huller i fingrene.
 Og så skal I da ikke snydes for de færdige projekter fra i går. Her er der sprøde lækre kæmpe-choko-marengs, og nedenunder den underligtfarvede, men ualmindeligt lækre blåbæris.

3 kommentarer:

  1. Prøver lige på en ny måde, da flere har haft problemer med at skrive kommentarer. Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogle der gider prøve at skrive en kommentar, så jeg kan se om det virker nu.

    SvarSlet
  2. Det er altid godt at have et garnlager :-)
    Hvor ser dine choko marengs dog dejlige ud ;-)

    SvarSlet
  3. Tak fordi du skrev Dorte. Så kan jeg se det virker. Og choko-marengsene var rigtig gode. Med 3 "drenge" i huset er sådan en portion hurtigt væk. ;-)

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.