torsdag den 18. april 2013

Flødeboller.

Jeg er vist lidt sen til at komme ud af starthullerne. Jeg kan ligesom forstå at det nye, som man bare skal prøve indenfor madlavning, er hjemmelavede flødeboller. Og i flødeboller er der æggehvider.... Jamen en ny måde at bruge æg på skal da være så evigt velkommen. Den yngste af de langhårede drenge og jeg brugte Summerbirds opskrift (sådan cirka...), og diverse tips fundet på forskellige madblogs. Men mest af alt havde vi det sjovt, og sjussede os til en masse.
 Det krævede stor koncentration at sprøjte marengsmassen på. Det var ikke noget den unge mand havde prøvet før, og han mente godt nok også ligeså godt jeg kunne få fedtede fingre, når mine nu blev pænere end hans. Men prøve skulle han altså. 
 Om ikke andet, så ser de hjemmelavede ud.
 Er der noget den yngste af de langhårede drenge er glad for, så er det mørk chokolade. Det kan godt være at Price-drengene snakker om riiiigeligt smør, men han snakker om riiiigeligt chokolade. Vi brugte 350 gram til overtræk. Heldigvis har jeg et lager af "tysker-chokolade" fra julens indkøbstur.
 Nu står de små vidundere og tørrer. De blev ikke mindre hjemmelavede at se på efter vi havde leget med både pensel- og dyppe-metoden.
Aftensmaden blev tilsvarende nem, efter al den legen konditor i køkkenet. Chili con carne er godt når det blæser en halv pelikan udenfor. Jeg koger af og til en kæmpe portion bønner og putter i fryseren til senere brug. De der bønner på dåse er så kedelige. I dag fandt jeg en pose sorte bønner at komme i gryden. De giver da et festligt indslag med de små sorte prikker i kødsovsen. Masser af chili i, og så kan man holde varmen. Hvor bliver det der forår af? Jeg troede lige at det havde indfundet sig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.