torsdag den 16. maj 2013

Burgere med blå ost og tzatziki.

Burger er nem mad. Det er mad de langhårede drenge kan li´, og det er rigtig hyggemad. Det skal der være plads til engang imellem. Men det behøver altså ikke altid være den der variant med en skive agurk, en skive tomat, en skive løg og en skive ost og et forkølet salatblad. Man må godt lave sjove og anderledes burgere.

 Der er kommet danske agurker i butikkerne, og de koster ingen penge og har meget mindre sprøjterester på sig end de udenlandske. Jeg lavede en gang tzatziki af noget øko-creme fraiche, salt, hvidløg, hvid peber, hakket mynte og ternet udkernet agurk. Det havde nok givet nogle lidt fiksere burgere, hvis jeg havde revet agurkerne, men jeg synes hurtigt det blive lidt for vandet og snasket. Jeg vil helst have hele så agurketern i min tzatziki.
 Bøfferne er bare noget magert hakket oksekød med drysset med salt og peber. Da de var blevet vendt, lagde jeg en tynd skive blå ost på.
Burgerbollerne er de usunde købeboller der bare er kommet under grillen i ovnen i kort tid. Det blev dælme en høj burger, men ih hvor den smagte godt. Ikke noget med sennep, ketchup eller andet snask. Kun bøf og tzatziki. Det holdt hele vejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.