tirsdag den 28. maj 2013

Hvad der sker når man lader sin mand være alene hjemme....

Man tager på arbejde om morgenen, og lader sin mand være alene hjemme en enkelt dag. Det er der så mange der gør. Jeg ved bare aldrig hvad sømanden i mit liv finder på. Ja ja. Vi skal i gang med at renovere badeværelset. Vi bestiller varer på nettet, snakker og planlægger. Noget skal der ske, for det er noget usselt det badeværelse. 
Her er så det syn jeg vender hjem til. Min mand er gået amok. Igen... Der skal ske noget, når han har fri og ikke knokler i Brasilien. Skabe og håndvaske er revet ned. Nu fortsætter han med alt det andet. Lige nu kan man kun akkurat bruge toilettet, men en af de nærmeste dage ankommer en toiletvogn som skal være vores midlertidige das mens ombygningen står på. Man får sig nogle overraskelser, når man renoverer sit gamle hus. Rå vægge, intet andet end den bare jord under skabene og mystiske rør alle mulige og umulige steder. 
Den kreative maskinmester har også arrangeret et nyt brusebad til os. Midt i haven. Det er egentligt lidt hyggeligt. I går aftes da den svedende mand skulle tage bad efter dagens anstrengelser, havde hanen meget travlt med at undersøge hvad det nu var for noget der var blevet installeret på hans territorium. I dag tror jeg, at jeg også vil gå ud og afprøve installationen. Jeg takker allernådigst for at det er i den varme årstid vi bygger om. En halv meter sne i brusekabinen ville nok være lidt afskrækkende. Nu er det bare sjovt. Fuglesang for oven, hønselort for neden og varmt vand i midten. Det kan da næsten ikke være bedre. 

2 kommentarer:

  1. Ja jeg må indrømme at selvom vandet igår aftes kun var fislunkent (47) da solen havde glimret ved en del fravær, så var det en stille stund jeg nød.
    Solen gik ned i et orgie af rødt over træerne, fuglene kvidrede, hanen bokkede og den kølige fyraftens øl kunne stå på stolen og nås inde fra bruseren.

    SvarSlet
  2. Det lyder herligt:-) Vi byggede om under lignende forhold for nogle år siden - måtte dog bo i garagen imens. Det var supercharmerende i den skønne sommer, som det heldigvis var dét år. Men det trak ud, og ak hvor var det koldt og mørkt at skulle famle sig over til toiletvognen i novembers nattemørke... Håber det går lidt raskere for jer - held og lykke med projekterne!

    SvarSlet

Skriv endelig en lille hilsen. Det er altid hyggeligt at høre fra jer.